דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביחד או לחוד 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2816 פעמים ]

 

בזוגיות ישנן שתי אפשרויות - לתמוך או להילחם, להתחרות או לפרגן / מאת יואב ברנזון

 

 

עזר כנגדו

 

ביחסים זוגיים יש שתי דרכים לנהל את הזוגיות: דרך אחת, דרך "העזר". להיות תומך, עוזר ומפרגן. לסייע, לאפשר, לקבל, לשחרר. להיות בן זוג שהוא בעד ולא נגד. לראות את הזוגיות כדבר משותף ולא כמשהו נפרד.

 

הדרך השנייה, דרך "הכנגדו". להיות שיפוטי, ביקורתי, להילחם, להיאבק, לשנות, לקטול, לחנך, לפגוע, להתחרות, לחשוש, לדאוג לעצמך, להיות מרוחק ומנוכר, לנהל מלחמה.

 

 

 

ביחד

 

זוגות שהולכים בדרך הביחד הם זוגות שנמנעים מלבקר אחד את השני, להעיר, להתעצבן, לדרוש, לאיים, לכפות, לאנוס, לפגוע, לנקום, להוכיח, להתווכח, לעצבן, לעשות דווקא ולהתחשבן.

 

במקום זאת, הם הולכים בדרך חיובית. הם מפרגנים אחד לשני, תומכים אחד בשני, רכים אחד לשני, לא מענישים אחד את השני, מקבלים אחד את השני כל אחד כפי יכולתו ולפי אופיו ויודעים לכבד אחד את השני.

 

 

 

לחוד

 

זוגות שהולכים בדרך הלחוד הם זוגות שנלחמים אחד בשני במטרה לכופף ולחנך, להשיג דברים לעצמם ולהגיע ליעדים מסוימים שנוחים להם. כל אחד רואה את הרצונות שלו בלבד והוא מנסה - בטוב או ברע - להשיג אותם מהצד השני.

 

זוגות כאלה אינם מקבלים אחד את השני אלא מנסים לעצב ולשנות אחד את השני כל הזמן עד שהם מותשים מהמאבק, מהמלחמה, מהביקורת, מהתחושה ששום דבר לא בסדר, מרגשות האשם וההאשמות ההדדיות.

  

 

 

קבלה או דחייה

 

שתל בגוף יכול להיקלט רק אם הגוף מקבל אותו. אם הגוף דוחה אותו - הוא לא יוכל להפוך לחלק מאותו בנאדם. אותו הדבר בזוגיות. זוגיות דומה ל"שתל" של שני גופים שונים.

 

אם ישנה קבלה הדדית - ישנה קליטה והתמזגות זוגית טובה. אם אין קבלה אין גם קליטה אלא רק דחייה. בני הזוג שדוחים אחד את השני יחיו לחוד ורוב הסיכויים שהם ייפרדו. בני זוג שמקבלים אחד את השני יוכלו לחיות שנים ביחד, ולהינות מזוגיות טובה.

 

 

וטיפ לסיום: מי שרוצה להיות ביחד - חייב לקבל את הצד השני כפי שהוא ולא כפי שהוא רוצה שיהיה. מי שרוצה לחיות לחוד - ימשיך לבקר ולדחות את הצד השני וינסה לעצב אותו כפי שהוא מאמין שהצד השני צריך להיות.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב